Bedste crosstrainer til hjemmebrug

 

De bedste crosstrainer

Klik på knappen og find nogle af de bedste crosstrainere på markedet. 

Hvorfor træne på en crosstrainer?

Bedste crosstrainer til hjemmebrug. Træning på en crosstrainer giver fx en lavere risiko for skader end fx løb, fordi du ikke får stødpåvirkninger på crosstraineren. Men der er mange andre fordele. I dette indlæg nævnes 9 fordele ved at bruge crosstraineren. 

Fordele ved at bruge crosstraineren

Variation i træningen

De fleste crosstrainere har indbyggede træningsprogrammer, så du kan lave en varieret træning. Nogle crosstrainere har flere træningsprogrammer end andre, så undersøg dette inden køb ved at kigge på produktets specifikationer. De forskellige træningsprogrammer gør, at det aldrig bliver kedeligt at træne på din crosstrainer, men det gør også, at du rent faktisk har specifikke og professionelle træningsprogrammer til et mål, du måtte have. Fx vægttab, sundere hjerte og kredsløb osv. Det betyder fx, at du skal træne mere i nogle pulszoner frem for andre og i en bestemt tid. Den komplicerede træningsteori undgår du at sætte dig ind i. Følg blot programmet i din crosstrainer. 

Forbrænd kalorier

Åbenlyst nok så kan du forbrænde kalorier, når du træner på crosstraineren. Men jeg tager den med som en fordel i forhold til løb, for ved løb kan du hade hvert et skridt og chancen for, at du bliver ved er måske mindre end hvis du træner på en crosstrainer, som kan niveau-justeres, så det ikke føles så surt hele tiden. Og så bliver du ved, og når du bliver ved, forbrænder du kalorier. 

En person med en almindelig vægt kan let forbrænde 300 kalorier på en halv time med moderat til høj intensitet (80-90 % af maxpuls). 

Flotte ben og arme

Crosstraineren er rigtig god til at give flotte ben og arme, fordi du kan justere på modstanden. Du kan sætte modstanden så højt, at der går styrketræning i det. Styrketræningen er den bedste træningsform til stram op. Dermed kan du hurtigt variere og kombinere cardio og styrketræning. Du kan fx tage 3 minutter med høj modstand til stram op og lavere modstand til cardio. Eller blot følge et træningsprogram der har til mål at kombinere stram op med vægttab. Når du træner på din crosstrainer, så bruger du også armene. Arme og ben arbejder sammen for at overvinde modstanden. Dette gør, at du altså ikke kun træner ben. Dine arme får sig også en tur. 

Som vi var inde på i indledningen, så er risikoen for skader mindre end ved løb, fordi stødpåvirkningerne er mindre. Desto mere du vejer, desto større stødpåvirkninger ved løb. Der er ingen stødpåvirkninger ved brug af crosstraineren. Derfor er crosstraineren særdeles egnet til en person, der vejer for meget og ønsker at tabe sig igennem en træningsform, hvor skadesrisikoen er minimal. 

Holdbarhed og vedligeholdelse

Crosstrainere er generelt solide og kan holde til, at du giver den gas. Et løbebånd kan, hvis det er for billigt, sommetider være noget bras at bruge, hvor man oplever, at båndet begynder at “hakke” i det under forskellige hastigheder. Dette undgår du med de bedste crosstrainer til hjemmebrug. Der er ikke noget bånd, der skal vedligeholdes!

Alle kan være med

De bedste crosstrainer til hjemmebrug gør, at alle kan være med, fordi de er skånsomme for led og ledstrukturer, og fordi de har varierede træningsprogrammer og modstandsniveauer. 

De bedste crosstrainer til hjemmebrug er til at betale 

En crosstrainer er til at betale sig ud af sammenholdt med fx multimaskiner, der kan koste fra 50.000 kroner. En crosstrainer kan fås helt ned til 3999,-. Og her kan du få leveret meget hurtigt (1-4 dage). 

Træd baglæns

De bedste crosstrainer til hjemmebrug muliggør baglæns trædefunktion, så du rammer balder og lår fra en anden vinkel. Igen variation. 

Let at transportere fra et rum til et andet

Crosstrainere har små hjul, der gør, at de hurtigt kan transporteres fra et rum til et andet. Tag et kig i det store udvalg og vurder selv, hvilken crosstrainer der passer til dig. 

De bedste crosstrainer

Klik på knappen og find nogle af de bedste crosstrainere på markedet. 

Leave a Comment