Effektiv hjemmetræning

Effektiv hjemmetræning

Betydning: Effektivt; som medfører en vis virkning (kraftigt). 

Så hvad skal din hjemmetræning medføre? Eller med andre ord: Hvad er dit mål?

Hvad er dit mål?

Kend dit mål, så du kan sammensætte en effektiv hjemmetræning.

Eksempler på mål

  1. Øget kondition
  2. Mere trimmet krop
  3. Øget styrke

Træningsprogrammer

De følgende træningsprogrammer kombinerer en træning, så du opnår både øget kondition, en mere trimmet krop samt øget styrke. Træningsprogrammerne nedenfor indebærer cirkeltræning (læs uddybende om cirkeltræning).

Kort om cirkeltræning

Cirkeltræning er en træning, som består af flere træningsstationer, som du skifter imellem. Fx:

  1. Russian-twist
  2. Burpees
  3. Kettlebell sving (Se kettlebell øvelser som videoer)
  4. Squats

I det at øvelserne træner noget forskelligt, får du en varieret træning. Du kan fx tage 8 gentagelser til hver træningsstation. Når de 8 gentagelser er taget, så går du direkte i gang med den anden træningsstation. Derefter den næste igen og slutteligt gennemfører du den fjerde. Når den sidste station er gennemført, så starter du forfra. Din samlede træning kan fx være 20 minutter.

Træningsprogram – 2 x træning om ugen

Træningsprogram – 3 x træning om ugen

Træningsprogram – 4 x træning om ugen

Træningsprogram – 5 x træning om ugen

Skriv en kommentar

You cannot copy content of this page