Foldbart gåbånd

Apuls har det bedste udvalg af foldbare gåbånd 

Fitnessshoppen har også et rimeligt udvalg

Hvorfor købe et foldbart gåbånd?

Foldbart gåbånd – det kan være en smart ide at anskaffe sig et foldbart løbebånd, i det at det ikke fylder særligt meget, og så kan det let at transportere rundt.

Du kan have det med de fleste steder, hvorfor du kan få gået de skridt, som du helst bør gå om dagen (se senere).

En anden fordel er, at det er nemt at pakke væk. Som du kan se på billedet nedenfor, så kan du folde gåbåndet sammen og ligge det under sengen.

Dette er der mange, der synes godt om, fordi det så kan passe ind i mindre hjem. Der findes også sammenklappelige løbebånd. De fylder dog alligevel lidt mere.

Men du kan også finde sammenklappelige kompakte løbebånd, som også fylder utroligt lidt.

Hvad er forskellen mellem et foldbart gåbånd og et sammenklappeligt løbebånd?

Forskellen mellem et foldbart gåbånd og et sammenklappeligt kompakt løbebånd er helt enkelt, at det kompakte løbebånd giver mulighed for en højere tophastighed, i det at det skal kunne bruges i forbindelse med løb.

Derudover er der den forskel, at et kompakt løbebånd ikke rigtig kan placeres ved skrivebordet ligesom gåbåndet kan.

Når du placerer gåbåndet ved skrivebordet, så kan du gå dine daglige skridt, imens du arbejder. Dette trender helt godt i øjeblikket, fordi vi alle, efterhånden, ved hvor usundt det er sidde ned hele dagen.

Er det foldbart gåbånd godt i forhold til træningsudbytte?

Det kommer an på, hvad træningsudbyttet forventes at blive. Hvis træningsudbyttet skal være, at du bliver mere sund af at gå på dit gåbånd, så er der fint træningsubytte. Du bliver mere sund af at bruge gåbåndet på daglig basis i forhold til, hvis du sad ned og arbejdede.

Men hvis træningsudbyttet skal være mere konditionsrettet, hvor du får pulsen højt op, så er der ikke meget udbytte af hente i et gåbånd.

Det er nemligt svært at få pulsen højt op, når gåbåndet kun har en tophastighed på 6 km/t, som de fleste har.

Men altså der er jo ikke noget i vejen for at kombinere gang på et gåbånd med HIIT, som står for high intensity interval training, og som ikke behøver at tage med en 3 x 20 sekunder.

Dvs. at du yder alt, hvad du kan i 20 sekunder og holder 10 sekunders pause, og så gentager dette 3 gange.

Du kan fx tage burpees i 20 sekunder og af 3 omgange, og så vænne tilbage til dit gåbånd.

Dette er rigtig sundt og kan også øge din kondition, fordi det er så intensivt. Derudover får du bedre insulinfølsomhed, som modvirker udvikling af diabetes 2.

Og denne type træning kan du gøre uden at få det mindste sved på panden. Prøv det af!

Kan jeg bruge et foldbart gåbånd i forbindelse med kontorarbejde?

Yes – det passer helt perfekt i forbindelse med kontorarbejde, fordi gåbåndet kan placeres ved siden af skrivebordet.

Stil dig op på det og tænd for dit gåbånd – på den måde klarer du både træning og arbejdet i ét væk.

Hvilken type træning egner et foldbart gåbånd sig bedst til?

Det egner sig naturligvis bedst til at gå på ja du kan endda træne dig op til en pilgrimstur, imens du arbejder. Måske skal dig og kæresten til sydspanien på en pilgrimsrejse, som går ud på at besøge en masse steder, hvor I skal tilbagelægge 150 km.

Hvis problemet er, at du har for meget arbejde, som foregår på dit kontor til, at du kan træne dig selv op til så lang en distance, så er dette ikke længere et problem.

Du tager bare gåbåndet i brug og tilbagelægger en masse kilometer hver dag.

Hvad kan et foldbart gåbånd egentlig?

Et foldbart gåbånd bruges til at gå på. Det er det. Du kan se nogle specifikationer nedenfor på forskellige gåbånd.

Kan man komme i form at af gå på et gåbånd?

Som sagt så kan du ikke øge din kondition ved at gå på et gåbånd, hvis du i forvejen har en normal kondition. Men hvis du fx overvægtig, og din kondition er rigtig dårlig, så kan du måske godt forbedre din kondition ved at gå. Det, som det handler om, når man vil forbedre sin kondition er, at du bliver forpustet. Dette træner nemlig din krop i at optage og udvinde energi via ilt. Denne proces forbedres desto mere ilt, du ind- og udånder, og derfor skal du blive forpustet for at forbedre din kondition.

Kan man tabe sig ved at gå på et gåbånd?

Du kan sagtens tabe dig ved at gå på dit gåbånd, hvis du har en fornuftig diæt ved siden af. Du kan måske forbrænde 500 kalorier ved at gå 12.000 skridt om dagen, men hvis du spiser en chokolade bare med 600 kalorier i lige efter, så er det ét fedt.

Du får nemlig ikke så meget efterforbrænding af at gå. Her skal der HIIT til. Men som sagt så kan du jo kombinere HIIT med træning dit foldbare gåbånd.

Gå til Fitnessshoppen eller Apuls der sælger foldbare gåbånd

You cannot copy content of this page