Hvordan taber man fedt på lårene?

Hvordan taber man fedt på lårene?

september 27, 2020 0 Af admin

Hvordan taber man fedt på lårene?

Du kan ikke punkttabe dig. Hvis du vil tabe fedt på lårene, så kommer du til at tabe dig på hele kroppen. 

Tab dig på lårene og kroppen ved at træne cardio

Cardio er den bedste motionsform til at tabe fedt på lårene og på kroppen generelt. Det er bedre end styrketræning. Det allerbedste er dog at kombinere de 2 motionsformer, fordi cardioen er bedst til at forbrænde kalorier, men styrketræningen giver muskler, og desto større muskelmasse du har, desto højere er din hvileforbrænding.

Husk at muskler kræver mere energi end fedt. Du får derfor en naturlig højere forbrænding, når du øger din muskelmasse. Derudover er der det forfængelige ved et vægttab.

Man vil helst ikke have løs hud. Styrketræning øger muskelmassen, og denne muskelmasse kan kompensere for den manglende fedtmasse, så risikoen for løs hud bliver mindre.

Tab dig på lårene med en crosstrainer

Køb en crosstrainer til hjemmet – så er der ikke langt til træning.

Cardio

45 minutters cardio forbrænder flere kalorier end 45 minutters styrketræning. Derudover forbrænder du kalorier efter at du har trænet cardio (efterforbrændingseffekten). Denne efterforbrænding sker i mindre grad ved styrketræning. 

Tab fedt på lårene i dag!

Se selv udvalget

Styrketræning

Så styrketræning er godt til at “erstatte” det tabte fedtmasse med muskelmasse, så lårene ser mere opstrammet ud. Og så er styrketræning som sagt godt til at få en højere hvileforbrænding (muskler kræver mere energi end fedt).

Kombiner cardio og styrketræning på en crosstrainer

En crosstrainer er rigtig god til at tabe sig på lårene og kroppen generelt, fordi den netop giver dig mulighed for at kombinere cardio og styrketræning i et træningspas. Der er nemlig mange modstandsniveauer i crosstraineren, og du kan sætte niveauet så højt, at du kun med nød og næppe kan træde dig fremad. Dette går hen og bliver styrketræning, og du vil dagen efter virkeligt kunne mærke, at balder og lår har fået sig en tur.

Tab fedt på lårene - start i dag!

Tab fedt på lårene med en crosstrainer

Køb en crosstrainer til hjemmet – så er der ikke langt til træning.

Hvordan taber man fedt på lårene?

Indbyggede træningsprogrammer i crosstraineren

Næsten alle crosstrainere på markedet har indbyggede træningsprogrammer. Disse træningsprogrammer er lavet af fagfolk. Du sikrer dig derfor et effektivt træningspas, når du følger et træningsprogram i din crosstrainer. Der er mange forskellige slags træningsprogrammer, men mange af dem er fedtforbrændingsprogrammer

Hvor meget træning er nok for at tabe sig på lårene?

 

Træn på din crosstrainer i 30-45 minutter og gør det 3 gange om ugen. Kombiner denne træning med en 5:2 diæt. Så vil du hurtigt se resultater.

Hvad er 5:2 diæten?

5:2 diæten går ud på, at du spiser, hvad du vil 5 gange om ugen, og de 2 andre dage holder du dig til 500 kalorier (kvinde) og 600 kalorier som mand.

Du kan finde mange gode opskrifter på, hvad du kan lave af mad på dine fastedage. 

Hvorfor er 5:2 diæten effektiv til at tabe sig på lårene?

Nu er det ikke kun på lårene, at du taber dig på med en 5:2 diæt. For som jeg skrev i indledningen, så kan man aldrig punkttabe sig. 5:2 diæten er effektiv, fordi den giver et ugentligt kalorieunderskud, som er ret betydeligt.

Hvis du som kvinde fx har et dagligt energibehov 2500 kalorier (ligevægtsbehov), så vil du komme i underskud på 4000 kalorier om ugen, forudsat at du spiser normalt de andre dage. 

Ugentligt energibehov = 2500 kalorier x 7 = 17.500 kalorier

Faste dag 1 = -2500 + 500 = – 2000 kalorier

Faste dag 2 = -2500 + 500 = – 2000 kalorier

Ugentligt energiunderskud = 4000 kalorier

Kombiner 5:2 diæten med træning på crosstraineren

Din træning på crosstraineren øger naturligvis dit behov for kalorier, hvorfor du kan få endnu større effekt. 3 x 30-45 minutters træning om ugen kan bringe behovet 2000 kalorier højere op end uden træning, og hvis du stadigvæk holder dig til 2500 kalorier på dine spisedage og 500 på dine fastedage, så får du et mærkbart ugentligt energiunderskud (minus 6000 kalorier), som efter blot en måneds tid vil afspejle sig slankere og flottere lår. Ja i en flottere krop i det hele taget. 

5:2 diæten og en crosstrainer så er du i gang!

Hvordan taber man sig bedst?

Let´s do it!

Køb en crosstrainer til hjemmet – så er der ikke langt til træning, og de slanke lår er snart en realitet!

Hvordan taber man fedt på lårene?