Hvordan taber man sig bedst?

Hvordan taber man sig bedst?

 

Det gør du ved at kombinere cardio, styrketræning og en fornuftig diæt (eller bare 5:2 diæten, se senere).

Hvordan taber man sig bedst?

Hvordan taber man sig bedst? Dette gennemgår vi nu.

Hvordan taber man sig?

 

Grunden til at man taber sig, er fordi at man har forbrændt mere, end hvad man har indtaget siden sidst, at man vejede sig. Hvis du vejede 115 kg for 1 måned siden, og du nu vejer 111 kg, så har du forbrændt mere end hvad du har indtaget i 1 måned.

Hvordan holder man øje med, hvor meget man har brug for af kalorier, og hvor meget man indtager?

 

Det gør du ved at finde dit daglige ligevægtsbehov for kalorier. Dette giver dig en fornemmelse for, hvor mange kalorier du ca. har brug for per dag. Hvis du googler find dit ligevægtsindtag for kalorier, så kan du finde beregnere til at give dig et ca. bud på, hvad du har brug for om dagen. Når du har fået et tal, så skal du sørge for at spise mindre kalorier end det tal, du har fået. 

 

Eksempel

 

Hvis du har brug for 2500 kalorier per dag (daglige ligevægtsbehov), så kan du forsøge kun at spise 2000 kalorier per dag. Dette giver et ugentligt kalorieunderskud på 3500 kalorier (-500 kalorier x 7 = -3500 kalorier).

Gør det simpelt og undgå at veje af hver dag

5:2 diæten er en diætform, der er effektiv, og så undgår du at veje din mad af hver eneste dag. 5:2 diæten går ud på, at du spiser, hvad du vil 5 dage om ugen, men 2 gange om ugen spiser du kun 500 til 600 kalorier. Se her hvorfor det er effektivt.

Vægttab på den nemme måde

Eksempel

 

Du har brug for 2500 kalorier per dag. 2 dage om ugen spiser du kun 500 kalorier. Forudsat, at du spiser 2500 kalorier de andre dage, så får du et ugentligt kalorieunderskud på 4000 kalorier (Du er i minus med 2000 kalorier på dine fastedage). Undersøgelser har vist, at personer på 5:2 diæten (dem er der mange af) generelt spiser kun en smule mere efter fastedagene. Med et minus på 4000 kalorier per uge kan du selv regne ud, at du ikke behøver at være så bange for at spise usundt de andre dage, i det minus 4000 er meget. Tag en plade chokolade. Der er ca. 550 kalorier i per 100 gram (en hel plade).

Tab dig med en crosstrainer

Motion opbygger muskelmasse, som øger hvileforbrændingen

Når du træner, så opbygger du muskelmasse. En øget muskelmasse giver en øget hvileforbrænding, fordi muskelvæv kræver mere energi end fedtvæv af den grund, at muskler er mere aktive end fedt. Derfor er det en god ide, at du opbygger muskelmasse, fordi din krop dermed forbrænder mere i hvile. Og en øget muskelmasse kan du ikke opnå alene på diæt. Dette kræver motion.

Sådan taber du dig bedst

Brug en crosstrainer til at kombinere cardio med styrketræning

På en crosstrainer kan du justere på modstandsniveauet. Du kan sætte modstanden så højt, at det går hen og bliver styrketræning. Dvs. en træning hvor du kun med nød og næppe kan træde dig fremad på crosstraineren. Og så kan du sænke modstandsniveauet igen, så du træder lettere. Denne variationsmulighed er effektiv i forhold til at tabe sig bedst, fordi du netop får både cardio og styrketræning i ét og samme træningspas. I de fleste crosstrainere er der indbyggede træningsprogrammer, som er lavet af fagfolk. Du sikrer dig derfor en effektiv træning, når du følger et program. I nogle crosstrainere er der mere end 20 træningsprogrammer, så træningen aldrig bliver kedelig, fordi du kan vælge et nyt program.

Tab dig med en crosstrainer

Kombiner cardio og styrketræning ved at træne på en crosstrainer.


Se udvalget


Hvordan taber man sig på røven? Hvordan får man slanke lår?

Erstat den tabte fedtmasse med muskelmasse og undgå løs hud

Et vægttab kan give løs og hængende hud, fordi fedtmassen forsvinder. Styrketræning giver en øget muskelmasse, som giver en opstramning på steder, hvor du har tabt dig. Det kan fx være på røven, at du har tabt dig særligt meget. Styrketræningen af røven giver den tabte fylde tilbage blot som muskelmasse i stedet for fedtmasse.

Køb en crosstrainer til hjemmet – så er det nemmere at vedligeholde din træning

Vi kender det allesammen. Nu skal vi i gang, så vi melder os ind i et fitnesscenter, men allerede efter 1 måneds tid kommer vi ikke afsted. Der går jo lang tid med det. Vi skal afsted. Vi træner. Vi skal i bad, og så skal vi hjem. Måske er fitnesscenteret så langt væk, at du skal køre for at komme derhen. Der er trafik, og ja lige pludselig så gik der 2 timer. Undgå alt dette ved blot at have crosstraineren i dit hjem.

Spar tid ved at træne derhjemme

Crosstraineren i dit hjem øger chancen for, at du vedligeholder træningen, og dermed at du taber dig og vedligeholder vægttabet

I stedet for at det skal tage 2 timer, så kan hele “showet” klares på 45-60 minutter. Hop i træningstøjet. Træn i 30-45 minutter og tag så et bad med god samvittighed. Træn 3 gange om ugen, kombiner det med 5:2 diæten og vær tålmodig, så kommer resultaterne stille og roligt. Med denne kombination er det meget almindeligt at tabe sig 1 kg om ugen. Det bliver synligt ret hurtigt, og du kan igen se dig selv i spejlet med god samvittighed!

Start i dag med at tabe dig bedst!

Vi er nu kommet til vejs ende i dette indlæg. Jeg håber, at du er blevet motiveret for at komme i gang. For det er jo bare at komme i gang og så vedligeholde den positive spiral, hvor din krop bliver mere og mere lækker, som dagene går. Planen er enkel i hvert fald:

En crosstrainer i hjemmet til at kombinere cardio med styrketræning. Crosstraineren i hjemmet øger chancen for, at du vedligeholder din træning, fordi du undgår det tidskrævende fitnesscenter. Kombiner din træning på crosstraineren med 5:2 diæten.

Tab dig med en crosstrainer

Kombiner cardio og styrketræning ved at træne på en crosstrainer.


Se udvalget


Hvordan taber man sig på røven? Hvordan får man slanke lår?

Hvordan taber man sig bedst? Dette har vi nu gennemgået, og svaret er helt enkelt. Du taber dig bedst ved at kombinere cardio med styrketræning sammensat med 5:2 diæten.

Skriv en kommentar

You cannot copy content of this page