Nedenfor kan du se nogle øvelser, som du kan træne med en pull up bar til hjemmet. Derudover kan du se, hvilke muskler du træner. 

De 2 øvenstående øvelser træner primært m. Latissimus Dorsi. Nedenfor er der 2 gode øvelser til primært at træne m. Rectus Abdominis. 

Pull up bar til hjemmet

Klik på gå til forhandler for at se et bredt udvalg af pull up bar til hjemmet. 

ABS workout med pull up bar til hjemmet

Calisthenics træning med pull up bar

3 tekniske regler når du laver chin-ups

1. Fra hængende stilling i din pull up bar til hjemmet, samler du først skulderbladene og presser dem ned.

2. Derefter trækker du armene mod hoften. Dvs. trækker dig selv op mod din pull up bar. 

3. Når brystet når stangen, så er øvelsen fuldført. Derefter sænker du dig kontrolleret ned igen til udgangspositionen.

Fordel ved en pull up bar 

En stor fordel er, at den er lige i nærheden, og du kan derfor hurtigt tage den i brug. Som vi gennemgik først i indlægget, så kan du se, at du kan træne en masse muskler ved noget så simpelt, som et træningsudstyr, der muliggør øvelser, hvor du skal trække dig selv op i armene (køb evt. en træningselastik som hjælp, hvis du ikke kan trække dig op i armene). Dette naturlige bevægelsesmønster kan du ikke få igennem andre øvelser. Du kan træne dødløft og diverse øvelser med kettlebells, håndvægte og vægtstænger, som også er super gode øvelser, men det med bare at gøre det helt old school med en simpel pull up bar, som i 1930´ernes idrætstimer, er kun muligt i en pull up bar. Pull up baren er simpel, nem at installere og derfor er prisen også meget overkommelig. Lige fra 200 kroner til flere tusind. 

Pull up bar til hjemmet

Klik på gå til forhandler for at se et bredt udvalg af pull up bar til hjemmet. 

Leave a Comment