Sammenklappeligt gåbånd

Butikker der sælger sammenklappelige gåbånd

Abilicaonline – gå til butikken

Fitnessshoppen – gå til butikken

Hvorfor vælge et sammenklappeligt gåbånd?

Du skal vælge at købe dig et sammenklappeligt gåbånd, hvis du fx kunne tænke dig at gå, imens du arbejder.

Ved at gå imens du arbejder kan du slå to fluer med ét smæk – få arbejdet og få trænet samtidigt.

Et sammenklappeligt gåbånd til kontorarbejde er løsningen til at klare begge dele, og du kan sagtens få et godt træningspas, der både kan give dig et vægttab og en bedre kondition.

De fleste gåbånd har en hastighed på mellem 0,5 km/t til 6 km/t, men der er også enkelte, der har en tophastighed på 10 km/t.

Men selv 6 km/t er fint i forhold til at gå raskt til.

Varier dit workout på dit sammenklappelige gåbånd

Du kan fx have et mål om at gå 10.000-12.000 skridt om dagen, som sundhedsstyrelsen anbefaler.

Derudover kan du lave intervaltræning, hvor du fx går hurtigt i 3-5 minutter og roligt i 2 minutter.

Dette kan du gentage 5 gange, og så ellers vænne tilbage til det rolige tempo, hvor du tilbagelægger dine 10.000 – 12.000 skridt.

Skridttæller til dit gåbånd

For at finde ud af hvor mange skridt du har gået, så kan du købe en skridttæller.

Hvor langt skal du gå på gåbåndet om dagen for at tabe dig?

10.000 til 12.000 skridt om dagen er fint i forhold til at tabe sig, forudsat at din diæt ved siden af er nogenlunde fornuftig.

Du kan overveje at begynde på 5:2 diæten, som er meget nem at følge sammenlignet med andre diætformer, fordi du ikke behøver at veje din mad af hver eneste dag.

5:2 diæten går ud på, at du kun spiser 500-600 kalorier 2 gange om ugen. De andre dage spiser du, hvad du vil. Dette giver – for de fleste – et ugentligt energiunderskud, hvorfor de taber sig.

Mange taber sig 0,5 kg til 1 kg om ugen.

Hvis du så supplerer din 5:2 diæt med træning på dit sammenklappelige gåbånd, så skulle der være gode chancer for, at du taber dig.

Træning på et gåbånd kan også måles i tid i stedet for skridt

Hvis ikke du vil anskaffe dig en skridttæller til gåbåndet, så kan du regne i tid i stedet for.

Bestræb dig på at gå i ca. 90 minutter om dagen. Dette kan du sagtens få tid til, hvis du anvender gåbåndet i forbindelse med kontorarbejde.

90 minutter om dagen er rigtig godt. Ifølge sundhedsstyrelsen, så er helt ned til 150 minutter om ugen udmærket, men hvorfor ikke bare gå så langt som muligt, når du alligevel er på arbejde?

Pulsur og træning på et gåbånd

Du kan også købe dig et pulsur – på den måde kan du finde ud af, hvor presset du er, når du går.

Der er forskellige pulszoner. Når du har et pulsur, så kan du se, hvilken pulszone du er i.

Nogle pulszoner er fedtforbrændingszoner. Andre er konditionsforbedrende og maksimale iltoptagelseszoner.

Ved at finde din makspuls, som er 220 minus din alder som en tommelfingerregel, kan du finde ud af, hvor høj din puls er i forhold til din makspuls i %.

Lav HIIT på et sammenklappeligt gåbånd

HIIT står for high intensity interval training eller på dansk høj-intensitetstræning.

HIIT er blevet populært blandt mange, fordi træningstiden er så lidt som den er.

Du kan fx træne i blot 3 x 20 sekunder, hvor du så til gengæld får pulsen meget højt op i de 20 sekunder.

Fx kan du springe af gåbåndet og tage burpees i 20 sekunder efterfulgt af 10 sekunders pause, og så gentaget 3 gange.

Derefter op på gåbåndet igen – tilbage til arbejdet.

Et sammenklappeligt løbebånd fylder ingenting

Som du kan se på fotoet nedenfor, så kan gåbåndet nemt klappes sammen og pakkes væk. Det fylder næsten ikke noget og kan lægges under sengen eller sofaen.

You cannot copy content of this page