"Træning! Jeg burde, men jeg har ikke tid. Sådan lyder det fra de fleste, men hvad hvis 3 x 20 sekunders træning 3 gange om ugen er nok? Du behøver ikke en gang at hoppe i træningstøjet for på 3 x 20 sek. når du ikke at få sved på panden. Til gengæld er de sundhedsmæssige effekter store."
Løbebånd. Core træning. Cirkeltræning. Personlig træning online. Vægttab træningsprogram. Kettlebelt øvelser. Træningsprogram styrketræning overkrop. Kom i form med Thomas Andersen
Thomas Andersen
Fysioterapeut

The Thruth About Exercise

Play Video
"Ovenstående videoklip er et klip fra The Thruth About Exercise, hvor læge og journalist Michael Mosley påviser, at helt ned til 3 x 20 sekunders motion 3 gange om ugen reducerer fedtet i blodet med en tredjedel og øger insulinfølsomheden."
Løbebånd. Core træning. Cirkeltræning. Personlig træning online. Vægttab træningsprogram. Kettlebelt øvelser. Træningsprogram styrketræning overkrop. Kom i form med Thomas Andersen
Thomas Andersen
Fysioterapeut

Opnå de 3 x 20 sek. med valgfrit motionsudstyr

Motionscykel

Michael Mosley bruger en motionscykel. Med en motionscykel kan du justere belastningen også kaldt for modstanden, så du kan give dig fuldt ud, når de 20 sek. står på. 

Air Bike

En Air Bike er anderledes end en motionscykel, men egner sig især til HIIT (højintensitetstræning), som du træner, når du træner 3 x 20 sek. Modstanden reguleres nemlig efter, hvor hårdt du træder i pedalerne. Med en Air Bike får du også armene med. 

Løbebånd

De 3 x 20 sek. kan også ske på et løbebånd. Bemærk, at nogle løbebånd kan klappes sammen, så du sparer plads, hvis det er til hjemmet. I forhold til HIT så er det vigtigt, at løbebåndet har en tophastighed, som kan udmatte dig nok, når de 20 sek. står på. Er tophastigheden lav, så kan stigningsmuligheden kompensere. Som manden på fotoet der løber med et løbebånd, der har stigningsmulighed. 

Løbebånd til hjemmebrug

The Thruth About Exercise

Play Video
"Læge Michael Mosley performer 3 x 20 sekunders motion i sit hjem. Alt i alt 1 minut. 1 minuts træning 3 gange om ugen!"
Løbebånd. Core træning. Cirkeltræning. Personlig træning online. Vægttab træningsprogram. Kettlebelt øvelser. Træningsprogram styrketræning overkrop. Kom i form med Thomas Andersen
Thomas Andersen
Fysioterapeut

Start i dag! 3 x 20 sek!

One Thought to “Træning og tid”

Leave a Comment