Træningsprogram til maven


Vis mig et træningsprogram til maven!

Træningsprogram til maven

Her på Iformsupport kan du finde et træningsprogram, der har fokus på maven. Du kan finde et træningsprogram til maven, der foregår enten i fitnesscenteret eller derhjemme. Find programmet i oversigten.

Hvad er et godt træningsprogram til maven?

Et godt træningsprogram til maven inkluderer først og fremmest en høj træningsvolumen. Dvs. mange sæt og mange gentagelser. Træningsvolumen er = sæt x reps x vægt, og det er den totale mængde træningsstress, som du udsætter dig for, og som du tilpasser dig til.

Formålet med træningsprogrammet

Mavefedt – du kan ikke punkttabe dig

Det er vigtigt, at du kender formålet med træningsprogrammet. Har du på nuværende tidspunkt for meget mavefedt og er dit formål at få en flad mave eller en sixpack? Jeg oplever nemlig mange, der tror, at de kommer af med mavefedtet ved at træne maven. Det er ikke tilfældet, fordi du ikke kan punkttabe dig. Dvs. at du ikke kan tabe dig på kun et specifikt sted på kroppen. Fx maven. Du taber dig altid generelt. Dvs. på hele kroppen. Og da mavetræning i sig selv ikke forbrænder særligt mange kalorier i forhold til cardio/pulstræning, så er det en dårlig ide kun at træne mave. Så er du bedre tjent med et vægttabsprogram, hvor maveøvelser er inkluderet, men hvor der er hovedfokus på andre øvelser, der samlet set, bidrager til at dit mavefedt forsvinder. Dvs. fokus på cardio-øvelser.

Dit formål, sammen med, hvordan du ser ud nu, er afgørende i forhold til dit valg af træningsprogram

Hvis du er slank og i forvejen har en flad mave, men dit formål er at få en sixpack, så er det bedste program et bodybuildingsprogram (se oversigten), hvor du igennem øvelser stimulerer til den sarcoplasmatiske hypertrofi, som jeg har skrevet nogle indlæg om. Det betyder blot muskelvækst. Det handler om, at dine mavemuskler skal vokse sig større, så man kan se muskulaturen. Er din mave flad men uden særligt meget fedt eller ej sixpack, så er det fordi, at dine mavemuskler er for små. Løsningen er at øge træningsvolumen i maveøvelserne og fokusere på reps-interval, sæt, udførelseshastighed og pauser i henhold til teorien om sarcoplasmatisk hypertrofi (læs indlæg for mere info om sarcoplasmatisk hypertrofi). Jeg har træningsprogrammer til maven, der bygger på teorien, og vil passe godt til dig, hvis du er slank og ønsker at opbygge en sixpack (se program).
Hvis du, derimod, har for meget mavefedt og ønsker en flad mave, eller ligefrem en sixpack, så er du bedst tjent med mine vægttabsprogrammer, som har hovedfokus på cardio, men hvor der også er inkluderet en del maveøvelser. Se programmerne i oversigten.

Maveprogram – hjemmetræning


Maveprogram – fitnesscenteret

Skriv en kommentar

You cannot copy content of this page