Yogaøvelser for 2

Yogaøvelser for 2

Denne artikel viser 7 videoer af yogaøvelser for 2 – yogaøvelser som du kan lave med en anden eller alene. I videoerne vises og forklares det, hvordan du laver yogaøvelsen.

Der er vist 7 forskellige yogaøvelser, som tilsammen træner hele kroppen.

De 2 første fokuserer på mave,- og hoftemusklerne. Swan Dive, som er den tredje yogaøvelse fokuserer på ryggen og træner både de dybereliggende og mere overfladiske rygmuskler.

Den fjerde yogaøvelse for 2 fokuserer på balder og lår, og de sidste 2 er udspændingsøvelser.



Yoga udstyr for 2

1. Belly Blaster yogaøvelse for 2

Belly Blaster yogaøvelse er en lidt mere krævende yogaøvelse, fordi man holder en håndvægt i sin hånd. Hvis man laver yogaøvelsen sammen med en anden, så kan man række håndvægten til hinanden. 

https://www.youtube.com/watch?v=3HFKGPBnneM&list=PLfrh49FEeoqU9fOF8pJfPVcrI80tLp4HA&index=4


2. Boat Pose yogaøvelse for 2 personer

Man kan udfordre hinanden i denne Boat Pose yogaøvelse for 2 personer ved at ligge ved siden af hinanden og se, hvem der kan holde stillingen i længst tid. 

https://www.youtube.com/watch?v=13NZkKB59gE&list=PLfrh49FEeoqU9fOF8pJfPVcrI80tLp4HA&index=5


3. Swan Dive yogaøvelse

Swan Dive yogaøvelsen er en af de bedste yogaøvelser til at træne og udspænde rygmusklerne.

Man kan ligge ved siden af sin partner og presse hinanden til at holde stillingen i noget tid. Det bliver bare sjovere, når man laver yogaøvelser for 2.

https://www.youtube.com/watch?v=Ja-fKrsGpoA&list=PLfrh49FEeoqU9fOF8pJfPVcrI80tLp4HA&index=11


4. Cross Butt Kick som yogaøvelse til 2

Cross Butt Kick er god til at aktivere m. gluteus medius, som er baldemusklen placeret på siden af bækkenet. Hvis du sparker bagud i stedet for, så aktiverer du m. gluteus maximus, som er den største baldemuskel. 

Man kan udfordre hinanden, hvis man laver yogaøvelsen sammen med en anden, ved at forsøge at flette fødder, når man sparker til siden.


5. To til yogaøvelsen Flow

Flow er en af de mere afslappende yogaøvelser, som man kan lave som 2 personer.

Enten ved at man ligger ved siden af hinanden og laver yogaøvelsen samtidigt, eller også ved, at den ene står op og lægger pres på den anden, når denne  komme op i omvendt v-stilling (vist på fotoet i starten af artiklen).

https://www.youtube.com/watch?v=ogp1vOD4rrY&list=PLfrh49FEeoqU9fOF8pJfPVcrI80tLp4HA&index=42

6. Yogaøvelse Downward Dog Pose for 2

Downward Dog Pose er også en god yogaøvelse, og man kan få ekstra udspændingseffekt, hvis man laver yogaøvelsen to personer.

Den ene kan stå op og lægge lidt ekstra pres på den, der laver udspændingen. På den måde får man lidt mere udspændingseffekt. Øvelsen minder lidt om forrige yogaøvelse for 2.

https://www.youtube.com/watch?v=3vTV0nYzGCo&list=PLfrh49FEeoqU9fOF8pJfPVcrI80tLp4HA&index=58


7. Cat and Cow Pose

Cat and Cow Pose er en god yogaøvelse, fordi den udspænder og mobiliserer de inderste og dybeste rygmuskler (m. multifidi).

https://www.youtube.com/watch?v=0K4Xt8-7nSw&list=PLfrh49FEeoqU9fOF8pJfPVcrI80tLp4HA&index=62

Relaterede yoga emner

Hvis I er nye til Yoga, så kan I finde inspiration til yogaøvelser, som er gode at starte med, når man er begynder, i artiklen: Yogaøvelser for begyndere

Hvis I vil have yogaøvelser, der målretter sig mere specifikt, så henvises til:

  1. Yoga øvelser for nakke og skuldre
  2. Yogaøvelser for ryggen
  3. Yogaøvelser for lænden

Og så er der udvalgt nogle yoga øvelser til morgentræning på Morgen yoga øvelser.

Læs evt.: Købsguide til valg af yogamåtte og udstyr


Flere yogaøvelser for 2 på Iformsupports youtubekanal

Iformsupports youtubekanal kan I finde inspiration til flere yogaøvelser.

You cannot copy content of this page